Top-up Agreement
ENGLISH VERSION
Dear users, in order to protect your legal rights and interests, please read carefully this "Top-up Agreement" ("This Agreement") to understand the top-up and balance rules.
  1. Definition Top-up:
    • The amount you actually pay to your registered user account through your App.
    • Account Balance: The amount displayed in your user account
  2. Top Up
    • Both cashless and cash payment are available to top up your account balance.
    • Cashless Top Up can be done through transfer to BNI and BCA Virtual Account, Mandiri, Permata, ATM Bersama, T-Cash, GO-PAY and OVO.
    • Cashless top up is available with minimum Top Up amount : Rp 20.000.
    • Cash top up is done by scanning QR code on the voucher that you will receive after purchasing top up credit from our Field Officer or our partners’ officer
    • Top up vouchers for cash top up are available in 2 (two) denominations: Rp 10.000 and Rp 50.000.
  3. ReCharge Balance
    • Minimum balance that user should have to be able to rent a Power Bank is Rp 10.000. User need to top up the balance first if the existing balance is lower than the minimum balance.
    • If ReCharge has not received back a rented Power Bank within 24 hours, users’ balance will be deducted Rp 10.000/day until maximum of 365 days.
    • If there is ReCharge Balance left in your App, you can ask for refund. Refund is only applicable if a rented ReCharge Power Bank has been returned back to ReCharge Station. To proceed with the refund process, you are required to fill out ReCharge Refund Form in ReCharge app. Moreover, the minimum ReCharge Balance applicable for refund is Rp 20.000. ReCharge will process the refund request with maximum of 5 (five) working days. Refund can be requested anytime, only bank transfer is available for refund at this moment. You will be charged for admin fee of Rp 10.000 for every refund request. Refund will only be available until October 31st 2018. Refund will not be applicable afterwards.


BAHASA VERSION
Pengguna ReCharge, untuk melindungi hak dan kepentingan hukum kamu, bacalah dengan seksama “Persetujuan Top Up” untuk memahami peraturan top up dan saldo.
  1. Definisi Top-up :
    • Jumlah yang benar-benar kamu bayarkan ke akunmu melalui aplikasi ReCharge.
    • Saldo akun : Jumlah saldo yang ditampilkan di akun ReCharge-mu
  2. Top-up
    • Pembayaran tunai dan non tunai tersedia untuk menambah saldo akun anda.
    • Top Up secara non-tunai dapat dilakukan melalui transfer ke Virtual Account BNI dan BCA, Mandiri, Permata, ATM Bersama, T-Cash, GO-PAY dan OVO.
    • Untuk pilihan Top-up Non Tunai, jumlah Top-up minimum adalah Rp 20.000.
    • Top-up saldo secara Tunai dilakukan dengan cara memindai kode QR yang akan didapatkan setelah membeli voucher top-up dari Field Officer kami atau pegawai di partner kami.
    • Voucher Top-up untuk pilihan Top-up Tunai terdapat 2 (dua) pilihan nominal yaitu : Rp 10.000 atau Rp 50.000.
  3. Saldo ReCharge
    • Saldo minimum yang harus dimiliki pengguna untuk dapat menyewa Power Bank adalah Rp 10.000. Pengguna perlu mengisi ulang saldo terlebih dahulu jika saldo yang ada lebih rendah dari saldo minimum.
    • Jika ReCharge belum menerima kembali Powerbank yang disewa dalam waktu 24 jam, saldo pengguna akan dikurangi Rp 10.000,-/hari hingga maksimum 365 hari.
    • Jika masih ada sisa Saldo ReCharge dalam akun, kamu bisa meminta proses pengembalian dana. Pengembalian dana hanya berlaku jika Power Bank ReCharge yang disewa telah dikembalikan kembali ke ReCharge Station. Untuk melakukan proses pengembalian dana, kamu diminta mengisi Formulir Pengembalian Dana di aplikasi ReCharge. Kemudian, jumlah minimal Saldo ReCharge untuk pengembalian dana adalah Rp 20.000. ReCharge akan memproses permintaan pengembalian dana paling lambat 5 (lima) hari kerja. Pengembalian dana dapat diminta kapan saja, namun hanya transfer bank yang tersedia pada saat ini. Kamu akan dikenakan biaya admin senilai Rp 10.000 untuk setiap permintaan pengembalian dana. Pengembalian dana hanya akan tersedia hingga 31 Oktober 2018. Pengembalian dana tidak akan tersedia lagi setelahnya.