ENGLISH VERSION

Top Up Agreement

Dear users, in order to protect your legal rights and interests, please read carefully this “Top-up Agreement” (“This Agreement”) to understand the top-up and balance rules.

1. Definition Top-up:

The amount you actually pay to your registered user account through your App.
Account Balance: The amount displayed in your user account

2. Top Up

Both cashless and cash payment are available to top up your account balance.
Cashless top up can be done through transfer to BNI and BCA Virtual Account, Mandiri, Permata, ATM Bersama, T-Cash and GoPay.
Cashless top up is available with minimum Top Up amount : Rp 20.000 Cash top up is done by scanning QR code on the voucher that you will receive after purchasing top up credit from our Field Officer or our partners’ officer
Top up vouchers for cash top up are available in 2 (two) denominations: Rp 10.000 and Rp 50.000

3. Account balance

Minimum balance that user should have to be able to rent a Power Bank is Rp 10.000. User need to top up the balance first if the existing balance is lower than the minimum balance.
If ReCharge has not received back a rented Power Bank within 24 hours, users’ balance will be deducted Rp 10.000 / day until maximum of 10 days
If there is account balance left in your App, you can ask for refund. Refund is available in ReCharge apps by filling out Refund Form. ReCharge will process the refund request with maximum of 5 (five) working days through bank transfer.

BAHASA VERSION

Persetujuan Top Up

Pengguna ReCharge, untuk melindungi hak dan kepentingan hukum kamu, bacalah dengan seksama “Persetujuan Top Up” untuk memahami peraturan top up dan saldo.

1. Definisi Top-up :

Jumlah yang benar-benar kamu bayarkan ke akunmu melalui aplikasi ReCharge.
Saldo akun : Jumlah saldo yang ditampilkan di akun ReCharge-mu

2. Top-up

Pembayaran tunai dan non tunai tersedia untuk menambah saldo akun anda.
Topup Saldo secara Non Tunai dapat dilakukan melalui Virtual Account BNI dan BCA, ATM Mandiri, Permata dan GoPay
Untuk pilihan Top-up Non Tunai, jumlah Top-up minimum adalah Rp 20.000
Top-up saldo secara Tunai dilakukan dengan cara memindai kode QR yang akan didapatkan setelah membeli voucher top-up dari Field Officer kami atau pegawai di partner kami
Voucher Top-up untuk pilihan Top-up Tunai terdapat 2 (dua) pilihan nominal yaitu : Rp 10.000 atau Rp 50.000

3. Saldo Akun

Saldo minimum yang harus dimiliki pengguna untuk dapat menyewa Power Bank adalah Rp 10.000. Pengguna perlu mengisi ulang saldo terlebih dahulu jika saldo yang ada lebih rendah dari saldo minimum.
Jika ReCharge belum menerima kembali Powerbank yang disewa dalam waktu 24 jam, saldo pengguna akan dikurangi Rp 10.000 / hari hingga maksimum 10 hari.
Jika masih ada sisa saldo dalam akun, kamu bisa meminta proses pengembalian dana. Pengembalian dana tersedia di aplikasi ReCharge dengan mengisi Formulir Pengembalian Dana. ReCharge akan memproses permintaan pengembalian dana paling lambat 5 (lima) hari kerja melalui transfer bank.